כוחה של אהבה | תיירות ונופש בישראל | נשים בעולם העבודה | תיירות ונופש בחו"ל | אינטרנט מה ברשת? | סרטים וספרים זה כל הקסם

יום רביעי, 12 במאי 2010

גלישה בטוחה באינטרנט

אמצעי ההגנה מסייעים לסינון תכנים לא רצויים ברשת ונועדו להגן על ילדים מפני פגישה מקרית, לא מתוכננת, עם אתרים פורנוגרפיים או אלימים במיוחד. להלן מספר תוכנות סינון שחשוב לזכור שאינן תחליף לתשומת לב של ההורים, שאמורים להדריך את ילדיהם איך להתמודד עם מה שהם נחשפים אליו באינטרנט.

אם אתם לא מתמצאים במחשב, הכי פשוט לבקש מהחברה שמספקת לכם את חיבור האינטרנט להתקין סינון כזה אצלה. בדרך כלל מדובר בחבילת גלישה הכוללת עוד אמצעי הגנה כמו אנטי וירוס, ותעלה לכם שקלים בודדים בנוסף על דמי המנוי שאתם כבר משלמים.

יש להתאים את הגדרות הדפדפן או חבילת ההגנה לסינון אתרים בעייתיים. איך עושים זאת? לא משנה איזה דפדפן מותקן חפשו את settings ושם בחרו אפשרות המכונה parental control. בדרך כלל תוכלו ליצור שם פרופילים שונים, שיאפשרו לכם סינון קפדני יותר כשילדכם יתחבר לרשת, וגלישה חופשית יותר כשאתם משתמשים בואתו מחשב.

אפשר גם להתקין במחשב תוכנות סינון עצמאיות. אלה לא מספקות, פתרון מושלם, משום שרובן לא תומכות בעברית ולכן לא מסננות אתרי פורנו ישראליים. בנוסף, תגלו שתוכנות כאלה יחסמו לכם את הגישה לאתרים פשוטים ותמימים לגמרי, רק משום שהם מכילים מילה שהכנסתם לרשימת המילים האסורות.

אחת התוכנות שכן תומכת בעברית, והיא גם מאוד קלה להתקנה ותפעול היא iKeeper, שמשווקת על ידי בזק בינלאומי ללקוחות כל חברות האינטרנט. התוכנה מתהדרת בסינון של 99.2% מהאתרים הבעייתיים.

מערכת סינון אתרים עברית נוספת פותחה על ידי חברת רימון. תוכלו לבחור בה מסלולים שונים: מוגן, מוגן פלוס או מוגן בריבוע וגם מסלול הרמטי.













אם אתם בעלי אוריינטציה דתית אולי יתאים לכם שירות סינון אתרים הקרוי מורשת. הוא לא מצריך התקנת תוכנה, ומציע גם הגבלת שעות של גלישת הילדים במחשב. המחיר משתנה בהתאם לחבילה שרוכשים.

שני אתרים מומלצים שבהם אפשר למצוא הדרכה בנושאים של גלישה בטוחה, הם האתר חכמים יותר מהאינטרנט, שמציע הדרכה
להורים ולמחנכים והשוואה מפורטת של תוכנות סינון פופולריות וגם האתר של אשנ"ב העמותה לשימוש נבון ברשת.

אין תגובות: